Race reports - 4WD Budg€t Cup

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

2015

1ste plaats: Philippe Hoevelinck, 2de plaats: Nic Desmet, 3de plaats: Kevin Degrendele

Race verslag 1ste manche 4wd Budg€t Cup
Op een ietwat grauwe zondag werd de start gegeven van de allereerste manche van de nieuwe 4wd Budg€t Cup. 9 Piloten hadden zich op voorhand ingeschreven en tekenden allen present.

Na de wedstrijdbriefing werd rond 9u30 reeds gestart met de allereerste kwalificatie. Onmiddellijk legde Philippe Hoevelinck er goed de pees op en reed in 7:19 19 rondjes. De referentietijd was gezet. In de tweede kwalificatie reed Curt Sonneville er nog eens 13 seconden van af waardoor het onmiddellijk duidelijk werd wie de twee topfavorieten waren voor de overwinning.

Enkele piloten hadden nog geen ervaring met het circuit van MRG en bleven zo ook steeds verder hun tijden verbeteren waardoor er ook in de derde qualificatie nog enkele mooie tijden genoteerd werden.

De einduitslag van de kwalificatie was dan ook als volgt:

1. Curt Sonneville 19 ronden 7:06:459
2. Philippe Hoevelinck 19 ronden 7:19:821
3. Dieter Hoevelinck 18 ronden 7:09:128
4. Nic Desmet 18 ronden 7:14:529
5. Kevin Degrendele 18 ronden 7:19:357
6. Jurgen Sintobin 18 ronden 7:24:867
7. Eli Verbeke 17 ronden 7:05:013
8. Aaron Debeyne 17 ronden 7:09:103
9. Gerrit De Neve 16 ronden 7:19:674

Het beloofde een spannende finale te worden en om 15u00 was het dan ook zover. De 9 gladiatoren maakten zich klaar voor het strijdtoneel.

Vanaf de start nam Curt Sonneville de leiding in handen onmiddellijk gevolgd door Philippe en Dieter Hoevelinck. Kort na de start gooide een probleem aan de wagen van Dieter Hoevelinck echter roet in het eten. De wagen had te kampen met een gebrek aan grip achteraan waardoor Dieter niet in de mogelijkheid was om zijn goede kwalificatie om te zetten in een goed eindresultaat. Na 5 minuten kreeg ook Kevin Degrendele te kampen met pech. Een los gekomen motortandwiel zorgde er immers voor dat alle aandrijving verloren was en opgeven nog de enige optie was.

Na een kwartier in de wedstrijd reed Curt Sonneville autoritair op kop en leek hij af te stevenen op zekere overwinning. Een spannende strijd brak ook los voor plaats 4 waar Jurgen Sintobin en Eli Verbeke steeds haasje over bleven spelen. Toen kreeg Curt Sonneville echter af te rekenen met pech, hij verloor een aandrijfas vooraan in de wagen waardoor hij zijn finale moest vervolmaken met enkel en alleen achterwielaandrijving. Hij hield stand, echter door de 2wd kreeg zijn wagen te maken met meer wheelspin en draaide de motor hogere toeren, dit met als gevolg een hoger brandstofverbruik. Op 30 seconden van het einde was de voorraad benzine in de wagen dan ook op en moest Curt noodgedwongen zijn wagen parkeren waardoor Philippe Hoevelinck de overwinning op zijn conto kon schrijven. Voor de derde plaats bleef het spannend tot op het einde. Eli Verbeke had Jurgen Sintobin ondertussen van zich af geschud en het gaatje naar Nic Desmet gedicht. Uiteindelijk kon Nic Desmet nog net voorblijven en dit met slechts een verschil van 0,65 seconden. Ook Jurgen eindigde nog in dezelfde ronde en nam de 5de plaats voor zijn rekening. Hij werd gevolgd door Aaron Debeyne, Gerrit De Neve en Dieter Hoevelinck. Deze laatste had het na 20 minuten voor bekeken gehouden daar de wagen oncontroleerbaar geworden was.

De volledige einduitslag was dus:

1. Philippe Hoevelinck 77 ronden 30:11:176
2. Curt Sonneville 75 ronden 29:17:502
3. Nic Desmet 74 ronden 30:06:086
4. Eli Verbeke 74 ronden 30:06:734
5. Jurgen Sintobin 74 ronden 30:21:769
6. Aaron Debeyne 68 ronden 30:06:047
7. Gerrit De Neve 63 ronden 30:20:730
8. Dieter Hoevelinck 36 ronden 20:41:429
9. Kevin Degrendele 10 ronden 4:22:314

Race verslag 2de manche 4wd Budg€t Cup
Een kleine 2 maand na de eerste manche was het dan zover de 2de manche van de Cup op het circuit van MAC De Baanbrekers in Nederland. Dit binnen het kader van de Benelux cup, een volledige dag large scale action dat belooft.

Philippe Hoevelinck was reeds op zaterdag aanwezig maar een gigantische klap op het einde van de rechte lijn resulteerde in een gebroken aandrijfriem en nog enkele kleine zaken. Gelukkig hadden we hier nog wel een auto staan die niet zou rijden die als donor zou kunnen dienen. Het sleutelen begon dus al op zaterdag met een dissectie van die wagen om de broodnodige aandrijfriem te bemachtigen.

’S Morgens vroeg uit de veren om de trip te maken, vertrekken omstreeks 6u15 en om 8u00 waren we ter plaatse. Philippe kon onmiddellijk beginnen met het monteren van de aandrijfriem en de wagen stond ruimschoots op tijd terug race klaar. De zon tekende present en alle ingrediënten waren er om er een top racedag van te maken.

Drie kwalificaties stonden op het programma voor de middag. Zoals ondertussen traditioneel begint te worden werd de eerste kwalificatie door het leeuwendeel van de deelnemers gebruikt om het circuit een ietwat te verkennen en de rijlijnen te vinden. Een rijlijn die op dit circuit o zo belangrijk is, op de rijlijn ligt er immers een fenomenale grip, ernaast wordt het echter glijden.

De eerste kwalificatie hield onmiddellijk enkele problemen in, Nic Desmet kampte met motorproblemen en ikzelf zag een wielaslager en remschijf de soep in draaien. Allemaal problemen die konden opgelost worden en uiteindelijk kon er stevig doorgereden worden.

Na de drie kwalificatierondes was de stand als volgt:
1. Philippe Hoevelinck 23 ronden 7:14.958
2. Eli Verbeke 22 ronden 7:15.268
3. Kevin Degrendele 21 ronden 7:01.403
4. Nic Desmet 21 ronden 7:16.330
5. Dirk De Neve 21 ronden 7:22.488
6. Jurgen Sintobin 19 ronden 7:01.331
7. Florian Joos 19 ronden 7:12.922
8. Gerrit De Neve 19 ronden 7:17.199

De start van de finale was omstreeks 15u40. Philippe Hoevelinck nam een bliksemstart en liet de rest staande. Ikzelf kon door een vlotte start een plaatsje winnen en nam de tweede plaats voor mijn rekening, gevolgd door Eli Verbeke, Nic Desmet, Dirk De neve, Florian Joos, Jurgen Sintobin en Gerrit De Neve.

Philippe Hoevelinck bleef echter niet gespaard van de pechduivel die voor een tweede keer in evenveel dagen tijd toesloeg. Een gebroken remleiding leidde uiteindelijk naar een oververhitte centrale rem en een opgave.

Voorin leverden Eli Verbeke en ikzelf gedurende 10 minuten een verbeten strijd voor de leiding waarin ik uiteindelijk het onderspit moest delven. De race verliep verder zonder noemenswaardige incidenten en uiteindelijk luidt de uitslag als volgt:

1. Verbeke Eli 91 ronden 30:00.240
2. Kevin Degrendele 90 ronden 30:08.156
3. Nic Desmet 89 ronden 30:13.382
4. Jurgen Sintobin 87 ronden 30:05.062
5. Florian Joos 84 ronden 30:06.132
6. Dirk De Neve 82 ronden 30:02.200
7. Gerrit De Neve 72 ronden 30:20.413
8. Philippe Hoevelinck 17 ronden 06:47.918

Race verslag 3de manche 4wd Budg€t Cup

Een week na de vorige manche in Rucphen was het tijd voor de derde manche van de 4wd Budg€t Cup. De inschrijvingen waren veelbelovend en het beloofde een mooie wedstrijd te worden. Het weer kende echter een complete “off-day”, zo mooi en prachtig scheen de zon een week geleden nog, zo grijs en nat was het op deze laatste dag van mei.

Het gevolg was te voelen in het deelnemersveld, slecht enkelen trotseerden het kl*te weer en begonnen aan de racedag. Tijdens de eerste twee kwalificaties hadden we slechts 3 piloten, Gerrit de Neve, Philippe Hoevelinck en mezelf.

Het was een glijden geblazen en er werden enkele prachtige drifts gepresteerd. In de 2de kwalificatie kreeg ikzelf af te rekenen met aquaplanning op de rechte lijn met een klap van jewelste als gevolg.

Brokken waren het gevolg al leek de schade in eerste instantie immens het viel al bij al goed mee. Gelukkig hadden we zelf enkele van de gebroken onderdelen mee en de rest wat aangevuld dankzij het kameraadschap tussen de piloten (bij deze nog eens een woord van dank aan “den Phil”).

Hier is het “Budg€t” gedeelte van de cup me echt duidelijk geworden, de totale kostprijs van de reparatie zal iets van een 35€ zijn, mocht ik dezelfde klap gemaakt hebben met mijn 2wd wagen dan mocht ik hier al snel een nulletje achter plaatsen.

Na de middagpauze besloot ook Florian Joos om zich toch te kwalificeren en zodoende werd het eindresultaat:

1. Hoevelinck Philippe 15 ronden 7:03.399
2. De Neve Gerrit 14 ronden 7:03.405
3. Florian Joos 11 ronden 7:00.103
4. Degrendele Kevin 9 ronden 6:46.058

De weergoden besloten ondertussen om om te schakelen van plensregen naar een lichte motregen, op het circuit stonden er dus niet echt nog plassen water voor de start van de finale.

Een finale waarin we een nieuwe en kerverse deelnemer mochten verwelkomen. De wagen van Curt Sonneville had immers een nieuwe eigenaar gevonden over de middag, Christian Delfosse, die achteraan het startveld zou aansluiten voor zijn eerste 4wd Budg€t Cup ervaring.

De start verliep vlot, ware het niet dat Florian Joos in de eerste bocht reeds besloot om te spinnen, waardoor ikzelf een plaatsje kon opschuiven naar nummer 3. Bij de volgende passage in de lange bocht op het einde van het rechte stuk schoof ook Gerrit van de baan waardoor ik plaats 2 vriendelijk aangeboden kreeg en de jacht op de eeuwig ongrijpbare Philippe Hoevelinck kon inzetten. Deze had na een super start reeds een halve ronde weg voorsprong.

Het lukte om de wagen op de baan te houden tot de electronica in mijn wagen plots besloot dat het voldoende was en ik uitviel (bij nazicht bleek dat mijn ontvangerbox zich getransformeerd had in mini-zwembad voor mijn ontvanger, dus tip voor de mensen die in de regen willen rijden, voorzie een afvoer.

Florian kreeg in de loop van de finale steeds beter zijn wagen onder controle in de natte omstandigheden en haalde uiteindelijk Gerrit nog in. Christian reed zijn eigen race en leerde vooral de wagen kennen in toch wel zeer moeilijke omstandigheden maar met een snelste ronde in deze omstandigheden die slechts 2 seconden verwijderd was van de toppers van de race zal dit na de nodige training zeker in orde komen.

De eindstand was uiteindelijk:
1. Philippe Hoevelinck 62 ronden 29:59.189
2. Florian Joos 60 ronden 30:15.551
3. Gerrit De Neve 58 ronden 30:17.815
4. Delfosse Christian 39 ronden 30:02.074
5. Degrendele Kevin 3 ronden 01:56.425

Race verslag 4de manche 4wd Budg€t Cup
Zondag 5 juli, een snikhete dag waarop 10 piloten van de 4wd Budg€t Cup hun weg vonden naar het circuit van MRCL te Bierset.

Vanaf het eerste moment was het duidelijk dat het beheersen van de warmte een “hot issue” zou zijn vandaag. Plastic heeft immers de neiging net dat ietsje soepeler te zijn bij hogere temperaturen. Met een asfalt temperatuur die bij momenten de 60° overschreed zou het vandaag allemaal moeten blijken.

Reeds in de eerste kwalificatie was het redelijk warm maar het was nog “verdragelijk”. Toch eiste een ietwat overmoed bij het insnijden van een bocht tijdens de warm-up al een kapot gereten batterij voor Jurgen Sintobin met een DNS tot gevolg. Een crash tussen de 2 heren De Neve zorgde voor een vervroegde opgave van Gerrit. De wagen had een schade opgelopen die niet meer repareerbaar was de dag zelf en Gerrit werd veroordeeld tot een dag toeschouwer zijn.

Tijdens de eerste kwalificatie waren er ook reeds de eerste slachtoffers van de ietwat hoge temperaturen gevallen. Gregoire had een servo erdoor gebrand en de jongste telg van de 4wd Budg€t familie, Florian, had een vijs die gewoon los kwam uit de fusee en zo de velg letterlijk opgegeten had. Nietemin het op vakkundige wijze open splijten van een velg bleek al snel dat Florian Joos en Philippe Hoevelinck het tempo goed beet hadden en afgetekend de snelsten waren.

De tweede kwalificatie bracht weinig wijzigingen met zich mee behalve dan een steeds hoger wordende temperatuur en de “beestjes” die zich met plezier ten goede deden aan de piloten op het podium. Nogmaals een woord van dank aan Philippe Hoevelinck die ons bijgebracht heeft dat, hoewel roken een slechte gewoonte is, het aangetoond is dat die beestjes niet van tabak houden. Sigaretten werden gerold en tussen petten en brillen gedrukt of achter de oren gestoken. Florian had tevens besloten om nog maar eens een velg op vakkundige wijze naar de filistijnen te rijden. Gregoire had bij het aansluiten van zijn nieuwe servo een kleine fout gemaakt en leerde gedurende een kwalificatie ‘omgekeerd sturen’.

De derde kwalificatie, nu was het erop of erover voor velen. Kevin Degrendele had een prachtige run maar viel uit door een losgekomen meenemer van de spur. Nic Desmet verbeterde nog zijn tijd waardoor hij de derde startpositie op de grid kon innemen.

De uiteindelijk stand na de qualifying was:
1. Hoevelinck Philippe 21 ronden 7:05.029
2. Florian Joos 21 ronden 7:06.618
3. Nic Desmet 21 ronden 7:12.644
4. Degrendele Kevin 20 ronden 7:01.999
5. Sintobin Jurgen 20 ronden 7:06.483
6. Delfosse Christian 20 ronden 7:16.626
7. De Neve Dirk 19 ronden 7:04.249
8. Dhuyvetter Arnaud 16 ronden 7:21.231
9. Vanlaere Gregoire 15 ronden 7:11.848
10. De Neve Gerrit 3 ronden 1:10.011

De start van de finale was er eentje die menig piloot niet snel zal vergeten. Niet zozeer door zijn vlekkeloosheid dan wel door zijn chaos. Een gebrek aan communicatie zorgde er immers voor dat slechts de helft van de piloten effectief op de grid stond, sommigen waren nog onderweg en zaten nog op de rechte lijn.

Niettemin werd het een plezante finale tijdens de welke Florian en Philippe Hoevelinck een verbeten strijd voerden voor de eerste plaats. Een strijd die uiteindelijk beslecht werd in het voordeel van Philippe. Een speciaal woord van dank voor de sportiviteit die "den Phil" aan de dag legde waarbij hij na een aanrijding met Florian op deze wachtte om de strijd op een sportieve manier te beslechten.

Daarna kwam Nic Desmet die gedurende de ganse dag al problemen kende met het blokkeren van de voorwielen in gedraaide stand. Op de vierde plaats kregen we Jurgen Sintobin, die gedurende de eerste twintig minuten steeds op een halve ronde van het vechtende leiderduo reed. De pechduivel sloeg echter toe en een gebroken koppelingsveer gooide roet in het eten. Indien de wagen in een “dood” punt terecht kwam sloeg de motor immers af en moest deze herstart worden. Op de vijfde plaats krijgen we uiteindelijk Kevin Degrendele die ondanks het feit dat hij hetzelfde probleem als Nic Desmet (blokkerende voorwielen) een keer of zes mee maakte en zo op een negende stek stond na 5 minuten toch nog zijn weg terug gevochten heeft. Op het einde waren er immers drie piloten met 81 ronden: Jurgen, Kevin en Dirk De Neve die de zesde stek voor zijn rekening nam.

Daarna kwamen Krikri, Arnaud en Gregoire die alle 3 jammergenoeg uitvielen met mechanische problemen.

Een speciaal woord van dank aan “madame mécano” ( Deblauwe Kelly) die voor meerdere piloten de geknelde voorwielen bevrijdt heeft en het nog verdomd rap kon ook. Ik zag mannen meer sukkelen dan haar om de wieltjes weer recht vooruit te krijgen
wink-emoticon

De officiële eindstand is dan ook:
1. Philippe Hoevelinck 89 ronden 30:19.515
2. Florian Joos 88 ronden 30:06.103
3. Desmet Nic 85 ronden 30:13.688
4. Sintobin Jurgen 81 ronden 30:03.855
5. Degrendele Kevin 81 ronden 30:15.204
6. De Neve Dirk 81 ronden 30:20.407
7. Delfosse Christian 48 ronden 17:33.126
8. Dhuyvetter Arnaud 31 ronden 13:51.756
9. Vanlaere Gregoire 11 ronden 4:33.973
10. De Neve Gerrit DNS

Race verslag 5de manche 4wd Budg€t Cup
Zondag 19 juli 2015, na een periode van prachtig weer waren we op deze zondag niets anders verwachtende, dat was echter buiten de Belgische weergoden gerekend. De dag begon grijs en dreigend.

Acht piloten waren ingeschreven wat een goede opkomst is gezien menig piloot zich reeds in tropischere sferen bevond. Zo waren ook de nummers 1 & 2 van de vorige manche zich ook reeds aan het verwarmen bij een zuiderse zon en was de strijd voor de eerste plaats verre van beslecht.

De eerste kwalificatie was om 9u45, de piste was half opgedroogd maar met de dreigende wolken werd het al snel duidelijk dat dit DE qualificatie van de voormiddag zou zijn. Er werd vlot gereden maar Nic Desmet viel jammergenoeg uit door een falen van de gas/rem servo en Louis had problemen met een losgekomen moertje op de servosaver waardoor alle stuur verdwenen was.

Een half uur later was het dan zover, de Belgische bui, een motregen die non-stop verder ging tot rond 12u10 en ervoor zorgde dat de 2de kwalificatie letterlijk in het water viel. Dan maar tijd om de innerlijke mens te gaan versterken in de kantine.

De zon kwam er door en de baan droogde volledig op voor de 3de kwalificatie van de dag. Gezien het de eerste keer was in de dag dat de piste volledig droog lag was het erop of eronder in deze.

De uiteindelijke uitslag van de kwalificatie was:

1. Desmet Nic 20 ronden 7:06.086
2. Verbeke Eli 20 ronden 7:06:324
3. Degrendele Kevin 20 ronden 7:11:906
4. De Neve Dirk 20 ronden 7:15.883
5. Sintobin Jurgen 20 ronden 7:20.691
6. Dhondt Lowie 17 ronden 7:19.069
7. Delfosse Christian 16 ronden 7:12.905
8. Dhuyvetter Arnaud 16 ronden 7:18.874

Om 15u36 was de start van de finale gepland, Kevin Degrendele trok er echter zijn trekstarter door waardoor hij om 10 minuten uitstel moest vragen en achteraan de startgrid diende aan te sluiten.

Het werd een vlekkeloze start en Nic Desmet legde er onmiddellijk de pees op. Na een vijftal ronden had hij al een voorsprong van een 5-tal seconden bijéén gereden en het werd duidelijk dat behoudens pech hij de leiding niet meer uit handen zou geven.

Daarachter werd er echter een fel duel uitgevochten tussen Jurgen Sintobin, Eli Verbeke en Kevin Degrendele. De drie wagens raakten verwikkeld in een hevige strijd. Toen de drie samen probeerden de bocht voor de pits naast elkaar te nemen liep het echter fout en kwamen de drie wagens in contact met elkaar. In deze crash verloop Jurgen een voorcardan waardoor hij 2wd verder ging en Kevin zijn transponder werd uitgereten, waardoor de wedstrijdleiding verder mocht gaan met het “streepjes” zetten om het aantal ronden bij te houden.

Na een nog spannende strijd gedurende een vijftal minuten nam Eli uiteindelijk de tweede plaats en diepte het gat uit tot een halve ronde. Daarna reed Jurgen op de vierde plaats gevolgd door Dirk De Neve die ook met de pechduivel af te rekenen had gekregen.

Lowie Dhondt viel uiteindelijk nog uit door een tekort aan benzine in zijn wagen en nam de 6de plaats voor zijn rekening. Christian Delfosse had gedurende het weekend problemen met de motor die niet optimaal presteerde en na 25 minuten finale was het voor hem uiteindelijk ook over en uit.

De eindstand van de dag ziet er als volgt uit:
1.Desmet Nic 85 ronden 30:11.970
2.Verbeke Eli 83 ronden 30:01:731
3.Degrendele Kevin 82 ronden 30:00:000
4.Sintobin Jurgen 77 ronden 30:08.595
5.De Neve Dirk 71 ronden 30:21.554
6.Dhondt Lowie 68 ronden 25:15.096
7.Delfosse Christian64 ronden 25:53.212
8.Dhuyvetter Arnaud DNS

Nu is het tijd voor een deugd doende vakantie en we zijn elkaar terug op het circuit van MRG op 18 oktober voor de laatste en allesbeslissende manche van het seizoen. Allesbeslissend want mathematisch is er nog niemand zeker van de eindzege dit seizoen!

Race verslag 6de manche 4wd Budg€t Cup
Het weekend van 18 oktober was het dan zover, de laatste manche van de 4wd Budg€t Cup 2015 op MRG. Daar onze mascotte nog maar pas een operatie achter de rug had en we die niet alleen wilden laten, en omdat we toch ook wat wilden trainen besloten we maar om er op uit te trekken met de camper.

Aangekomen op zaterdag lag de piste nog nat maar er was geen spat regen meer. Tegen de middag was alles uitgedroogd en hadden we ons ook geïnstalleerd. Dries vervoegde ons reeds rond 11u30, ook vol ongeduld om te kunnen oefenen want het waren zijn eerste meters op een voor hem onbekende piste.

De layout van Genk is uitermate geschikt voor deze bolides en al gauw zat het tempo er al goed in. Tevreden van onze trainingsdag konden we de vlam in de barbecue steken en de nodige hoeveelheid vlees benutten.

Na een goede nachtrust waren we uit de veren om 7u30 om al snel begroet te worden om 8u door de eerste vroege vogel Nic Desmet, algauw arriveerden de anderen en werd het vergaderen aan de camper om de nodige koffie en warme chocomelk te benutten waarvoor de baas, Kelly Deblauwe, zorgde.

Al gauw besloten het leeuwendeel van de piloten om kamp op te stellen aan de camper op de parking voor praktische redenen.

Omstreeks 10u30 startte dan de echte racedag met de eerste kwalificatie, zoals gewoonlijk waren het Nic Desmet en Philippe Hoevelinck die een verbeten strijd leverden voor de TQ. Een strijd die uiteindelijk beslecht werd in het voordeel van Philippe. Gerrit kende in de kwalificatiereeksen te maken met de pechduivel onder de vorm van een motor die maar bleef afslaan, een probleem die Gerrit uiteindelijk zijn auto deed afstaan aan Rico Meuleman.

De uiteindelijke kwalificatie was:
1. Philippe Hoevelinck 19 ronden 7:05.007
2. Nic Desmet 19 ronden 7:07.823
3. Kevin Degrendele 19 ronden 7:12.486
4. Florian Joos 18 ronden 7:00.952
5. Dries Soubry 18 ronden 7:10.383
6. Gerrit De Neve 11 ronden 7:05.199

En dan was het tijd voor de finale, tijdens de opwarming kreeg Philippe Hoevelinck af te rekenen met een hardnekkig probleem met zijn fail safe waardoor de auto steeds in de rem bleef staan gedurende een seconde of twee. Dit gaf aanleiding tot een aanvraag van een uitstel van 10 minuten voor Philippe, net genoeg tijd om de rem gewoonweg van de auto te verwijderen.

Ingevolge het gevraagde uitstel moest Philippe aansluiten achteraan de startgrid waardoor Nic Desmet de pole position in de schoot geworpen kreeg. Hij nam dan ook een vliegende start en met uitzondering van de enkele keren dat Philippe tot op enkele seconden kon naderen was er geen enkele bedreiging voor Nic om het seizoen met een zege af te sluiten. Philippe slaagde er nog in om op 1.1 seconden van Nic te naderen op het einde maar jammergenoeg voor hem duurt een finale slechts een half uur.

Voor de derde en vierde plaats finishten Kevin Degrendele en Rico Meuleman (die de wagen van Gerrit geleend had voor de gelegenheid).

De vijfde stek werd in beslag genomen door Dries Soubry die voor een eerste deelname een mooie wedstrijd reed. De zesde stek was voor

Florian Joos die door een technisch mankement (een gescheurde uitlaatbocht) de strijd moest staken op vijf minuten van de finish.

De eindstand van de laatste manche was dan ook:
1. Nic Desmet 80 ronden 30:20.336
2. Philippe Hoevelinck 80 ronden 30:21.478
3. Rico Meuleman 77 ronden 30:01.251
4. Kevin Degrendele 77 ronden 30:14.428
5. Dries Soubry 72 ronden 30:22.655
6. Florian Joos 65 ronden 25:46.622

Wij wensen nogmaals alle mensen te bedanken die het mogelijk maken om een race te rijden. Bedankt voor jullie gastvrijheid, de organisatie en de wedstrijdleiding. Alsook bedankt aan alle piloten voor hun aanwezigheid!!
Op naar volgend jaar!!


 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu